2011-2012 Α΄
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2011-2012 Β΄
PROJECT 6: Β΄ τετράμηνο
2012
ΚΟΣΜΟΣ
Ομαδικές εργασίες:
Παρακολουθήστε και συζητείστε την
ταινία.
Υποθέστε ότι, όπως και στην
ταινία ένα μικτό συμβούλιο Γήινων και Εξωγήινων, στο οποίο είστε μέλη,
εντέλλεται να αποφασίσει ένα ελάχιστο ποσό κανόνων (νόμων) καλής συμβίωσης με
στόχο την προαγωγή της επαφής των δύο πολιτισμών, την ανάπτυξη κοινών έργων,
κοινής πορείας. Περιγράψτε το σύνολο
αυτών των κανόνων και αιτιολογήστε το. Μπορείτε να εξετάσετε π.χ. σαν
νομοθεσίες τις 10 εντολές, τις ρήσεις του
Ευαγγελίου, τους νόμους του Σόλωνα, το σύνταγμα της Ελλάδας ή και παλαιότερα
και ότι άλλο εσείς πιστεύετε ότι θα ήταν χρήσιμο. Η άποψη που θα βγει μέσα από
συζήτηση, θα γραφεί σε κείμενο (word)
με όχι λιγότερο από 1000 λέξεις, θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας και θα
παρουσιαστεί στους συμμαθητές σας για να κριθεί.
Υποθέστε ότι, όπως και στην
ταινία, ζείτε σ’ ένα κόσμο όπου η χρησιμοποίηση των ρομπότ είναι κάτι το
σύνηθες. Όπως και στην ταινία, οι αρχές που επινόησε ο Ισαάκ Ασίμοφ:
i. Ένα ρομπότ δεν επιτρέπεται να
τραυματίσει ένα ανθρώπινο ον, ή μέσω της απραξίας του, να επιτρέψει σε ένα
ανθρώπινο ον να βρεθεί σε κίνδυνο.
ii. Ένα ρομπότ πρέπει να ακολουθεί τις
οδηγίες που του δίνουν τα ανθρώπινα όντα, εκτός και αν οι οδηγίες αυτές έρχονται
σε σύγκρουση με τον Πρώτο Νόμο.
iii. Ένα ρομπότ οφείλει να προστατεύει
την ύπαρξή του όσο η προστασία αυτή δεν συγκρούεται με τον Πρώτο και το Δεύτερο
Νόμο.
δεν στάθηκαν αρκετές για να
υπάρχει μια ομαλή λειτουργία και συνύπαρξη ανθρώπου και ρομπότ. Αφού δείτε την
ταινία και συζητήσετε μεταξύ σας, πρέπει σε ένα κείμενο (word) με όχι λιγότερο από 1000 λέξεις,
το οποίο θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας και θα παρουσιαστεί στους συμμαθητές
σας για να κριθεί, να παρουσιάσετε την άποψή σας για το θέμα. Εστιάστε στην
ανυπαρξία συνείδησης από τα μηχανικά όντα. Συγκρίνετε την χρησιμοποίηση
παλαιότερα από τον άνθρωπο των αλόγων και σήμερα των αυτοκινήτων.
Στο βιβλίο του Κλαρκ,
παρουσιάζεται η κατάληψη της Γης από εξωγήινους. Δίνεται με γλαφυρό τρόπο η
αδυναμία των ανθρώπων ν’ αντιδράσουν και τέλος ν’ αποδέχονται το μοιραίο.
Πολλές φορές στο παρελθόν το ίδιο πράγμα επαναλήφθηκε ιστορικά στον γήινο χώρο.
Τι λιγότερο από τους επικυρίαρχους ήταν για τους Ινδιάνους της Αμερικής οι
Άγγλοι, οι Γάλλοι, οι Ισπανοί, οι Πορτογάλοι. Για τους νέγρους της Αφρικής οι
Ολλανδοί και οι Γερμανοί. Για τους Αβορίγινες της Αυστραλίας οι Βρετανοί. Το
πλησίασμα δύο άνισα αναπτυγμένων πολιτισμών συνεπάγεται οπωσδήποτε την
καταστροφή του πιο αδύνατου; Είναι φυσικός νόμος αυτό; Υπάρχει άλλος δρόμος;
Πως είναι δυνατόν να προετοιμάσουμε την νέα γενιά για την αναπόφευκτη πλέον
επαφή με το αναπάντεχο; Ποιος ο ρόλος της παιδείας προς την κατεύθυνση αυτή;
Ποιος ο ρόλος των ΜΜΕ; Αφού διαβάσετε
και συζητήσετε το βιβλίο, θα συγγράψετε ένα κείμενο (word) με όχι λιγότερο από 1000 λέξεις,
που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας και θα παρουσιαστεί στους συμμαθητές σας
για να κριθεί, αναφορικά με την συνάντηση πολιτισμών. Θα περιλάβετε τις
ιστορικές γνώσεις σας και την άποψή σας για την μελλοντική επαφή με εξωγήινους
πολιτισμούς.
Την εποχή που γράφτηκε το βιβλίο
δεν υπήρχε η σύγχρονη τηλεόραση ούτε ίντερνετ. Ο διορατικός συγγραφέας μας μιλά
για πάρα πολλά πράγματα. Το σχολείο του μέλλοντος, η απομόνωση των ανθρώπων, η
χρήση παραισθησιογόνων ουσιών, αλλά εκείνο που βασικά τον απασχολεί είναι η
μετάδοση της πληροφορίας. Της πληροφορίας που είναι σημαντική και χρήσιμη. Της
πληροφορίας που μπορεί να γίνει γνώση και να εξάψει την φαντασία. Της γνώσης
που γίνεται ιστορία και κοινωνικό θεμέλιο. Αυτή για τον συγγραφέα είναι η
πληροφορία και η γνώση που υπάρχει στο βιβλίο. Τον αναντικατάστατο σύντροφο του
ανθρώπου τα τελευταία 500 χρόνια. Έτσι βάζει τον βασικό ήρωα του να γίνεται στο
τέλος ζωντανό βιβλίο. Συζητείστε το βιβλίο. Είναι από τα πιο σημαντικά της
παγκόσμιας λογοτεχνίας. Στο ίντερνετ υπάρχουν πολλές αναφορές. Θα συγγράψετε
ένα κείμενο (word) με
όχι λιγότερο από 1000 λέξεις, που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας και θα παρουσιαστεί
στους συμμαθητές σας για να κριθεί, αναφορικά με την μετάδοση της πληροφορίας,
την αλήθεια, την γνώση, το βιβλίο, τα ΜΜΕ, το ίντερνετ.
Στην εξαιρετική αυτή ταινία,
παρουσιάζεται ένας κόσμος χωρίς μνήμη, χωρίς προορισμό. Γι’ αυτό είναι
σκοτεινός. Οι εξωγήινοι προσπαθούν να ελέγξουν τους ανθρώπους μέσα από την
μνήμη και το συναίσθημα. Συζητείστε μεταξύ σας την ταινία, καταγράψτε
συναισθήματα και τι σημαίνουν καθ’ ένα απ’ αυτά. Μπορεί να ελεγχθεί ο άνθρωπος
συναισθηματικά; Ποια η θέση της λογικής; Πώς θα ήταν αν χάνατε τη μνήμη σας;
Την ιστορική σας ταυτότητα; Συγκρίνετε με το σήμερα. Ένας άνθρωπος χωρίς μέλλον
και προοπτική (π.χ. ένας ισοβίτης) πώς μπορεί να αισθάνεται; Συγγράψτε τα
συμπεράσματά σας σε ένα κείμενο (word) με όχι λιγότερο από 1000 λέξεις, που θα αναρτηθεί στην
ιστοσελίδα μας και θα παρουσιαστεί στους συμμαθητές σας για να κριθεί.
Ο θαυμαστός καινούργιος κόσμος
του Χάξλεϋ είναι ένα βιβλίο φαντασίας που περιγράφει με γλαφυρό τρόπο μια
κοινωνία του μέλλοντος. Ίσως όχι τόσο μακρινού. Αφού το διαβάσετε και το
συζητήσετε μεταξύ σας, θα αναπτύξετε μια εργασία σε ένα κείμενο (word) με όχι λιγότερο από
1000 λέξεις, που θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα μας και θα παρουσιαστεί στους
συμμαθητές σας για να κριθεί. Το θέμα της εργασίας σας θα είναι αν μπορεί να
υπάρξει κοινωνία χωρίς τον θεσμό της οικογένειας σαν αυτήν που περιγράφεται στο
βιβλίο. Ποια είναι αυτά τα χαρακτηριστικά που προσδίδει η υγιής οικογένεια στα
παιδιά. Πως θα μπορούσε η μεγάλη ομάδα να κάνει το ίδιο καταργώντας το θεσμό;
Αν δεν είναι αυτό δυνατόν γιατί ο θεσμός της οικογένειας δεν στηρίζεται από την
μεγάλη ομάδα με αποτέλεσμα να έχουμε φτάσει σε ποσοστά 90% και άνω σε κάποιες
χώρες με μονογονεϊκές οικογένειες; Στο ίντερνετ θα βρείτε πλήθος αναφορών και
για το βιβλίο και για το θέμα.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012-2013 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ταινία 1. Avatar.
Ταινία 2. V for Vendetta.
Βιβλίο: Φάρενάϊτ 451.
Ομαδική εργασία
Εργασία 1. Με βάση τις δύο ταινίες που παρακολουθήσατε, το
βιβλίο που διαβάσατε, αλλά και την εν γένει εμπειρία και γνώση σας, αλλά και
όποιες άλλες πηγές μπορείτε να βρείτε, περιγράψτε πώς η συμπεριφορά βία
συντελεί στην διαδρομή των πολιτισμών, αλλά και των απλών διαπροσωπικών
σχέσεων. Είναι μια συμπεριφορά που διαφημίζεται ή όχι; Τα διάφορα παιχνίδια των
μικρών αλλά και των μεγαλύτερων έχουν μέσα τους αυτή τη συμπεριφορά σαν βασικό
συστατικό; Οι ταινίες της τηλεόρασης; Πόσο η βία ανεβάζει τον άνθρωπο σε
πνευματικό επίπεδο; (Ανθρώπινο πνευματικό επίπεδο εννοείται η συμμετρική χρήση,
από κάθε άτομο, στο μέγιστο βαθμό που επιτρέπουν οι κοινωνικές και ιστορικές
συνθήκες, του συναισθήματος, της λογικής και της συνείδησης). Περιγράψτε από
ένα περιστατικό της κάθε ταινίας και του βιβλίου που έχει σαν βάση την εν λόγω
συμπεριφορά. Ποια η επίδραση σε ένα κόσμο πολλών πλανητών κατοικημένων από
ανθρώπους ίσως και εξωγήινους;
Εργασία 2. Με βάση τις δύο ταινίες που παρακολουθήσατε, το
βιβλίο που διαβάσατε, αλλά και την εν γένει εμπειρία και γνώση σας, αλλά και
όποιες άλλες πηγές μπορείτε να βρείτε, περιγράψτε πώς η συμπεριφορά απάτη
(υποκρισία) συντελεί στην διαδρομή των πολιτισμών, αλλά και των απλών
διαπροσωπικών σχέσεων. Είναι μια συμπεριφορά που διαφημίζεται ή όχι; Τα διάφορα
παιχνίδια των μικρών αλλά και των μεγαλύτερων έχουν μέσα τους αυτή τη
συμπεριφορά σαν βασικό συστατικό; Οι ταινίες της τηλεόρασης; Πόσο η απάτη
(υποκρισία) ανεβάζει τον άνθρωπο σε πνευματικό επίπεδο; (Ανθρώπινο πνευματικό
επίπεδο εννοείται η συμμετρική χρήση, από κάθε άτομο, στο μέγιστο βαθμό που
επιτρέπουν οι κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες, του συναισθήματος, της λογικής
και της συνείδησης). Περιγράψτε από ένα περιστατικό της κάθε ταινίας και του
βιβλίου που έχει σαν βάση την εν λόγω συμπεριφορά. Ποια η επίδραση σε ένα κόσμο
πολλών πλανητών κατοικημένων από ανθρώπους ίσως και εξωγήινους;
Εργασία 3. Με βάση τις δύο ταινίες που παρακολουθήσατε, το
βιβλίο που διαβάσατε, αλλά και την εν γένει εμπειρία και γνώση σας, αλλά και
όποιες άλλες πηγές μπορείτε να βρείτε, περιγράψτε πώς η συμπεριφορά αδιαφορία
συντελεί στην διαδρομή των πολιτισμών, αλλά και των απλών διαπροσωπικών
σχέσεων. Είναι μια συμπεριφορά που διαφημίζεται ή όχι; Τα διάφορα παιχνίδια των
μικρών αλλά και των μεγαλύτερων έχουν μέσα τους αυτή τη συμπεριφορά σαν βασικό
συστατικό; Οι ταινίες της τηλεόρασης; Πόσο η αδιαφορία ανεβάζει τον άνθρωπο σε
πνευματικό επίπεδο; (Ανθρώπινο πνευματικό επίπεδο εννοείται η συμμετρική χρήση,
από κάθε άτομο, στο μέγιστο βαθμό που επιτρέπουν οι κοινωνικές και ιστορικές
συνθήκες, του συναισθήματος, της λογικής και της συνείδησης). Περιγράψτε από
ένα περιστατικό της κάθε ταινίας και του βιβλίου που έχει σαν βάση την εν λόγω
συμπεριφορά. Ποια η επίδραση σε ένα κόσμο πολλών πλανητών κατοικημένων από
ανθρώπους ίσως και εξωγήινους;
Εργασία 4. Με βάση τις δύο ταινίες που παρακολουθήσατε, το
βιβλίο που διαβάσατε, αλλά και την εν γένει εμπειρία και γνώση σας, αλλά και
όποιες άλλες πηγές μπορείτε να βρείτε, περιγράψτε πώς η συμπεριφορά λόγος συντελεί στην διαδρομή των πολιτισμών,
αλλά και των απλών διαπροσωπικών σχέσεων. Είναι μια συμπεριφορά που
διαφημίζεται ή όχι; Τα διάφορα παιχνίδια των μικρών αλλά και των μεγαλύτερων
έχουν μέσα τους αυτή τη συμπεριφορά σαν βασικό συστατικό; Οι ταινίες της
τηλεόρασης; Πόσο ο λόγος ανεβάζει τον άνθρωπο σε πνευματικό επίπεδο; (Ανθρώπινο
πνευματικό επίπεδο εννοείται η συμμετρική χρήση, από κάθε άτομο, στο μέγιστο βαθμό που επιτρέπουν οι
κοινωνικές και ιστορικές συνθήκες, του συναισθήματος, της λογικής και της
συνείδησης). «Σαν συμπεριφορά με το όνομα λόγος εννοούμε το: άκουσέ με,
προσπάθησε να με νιώσεις, προσπάθησε να με καταλάβεις, συνειδητοποίησε τι σου
λέω». Περιγράψτε από ένα περιστατικό της κάθε ταινίας και του βιβλίου που έχει
σαν βάση την εν λόγω συμπεριφορά. Ποια η επίδραση σε ένα κόσμο πολλών πλανητών
κατοικημένων από ανθρώπους ίσως και εξωγήινους;
Οι ομάδες οφείλουν να συνεργαστούν, να κατανείμουν
ενδεχομένως τον χώρο ερεύνης του θέματος, να συζητήσουν και να συνθέσουν την
εργασία τους και τέλος να την αναρτήσουν στο ίντερνετ, στην ιστοσελίδα μας όπως
περιγράφεται παρακάτω. Η ανάρτηση μπορεί εκτός από κείμενο να περιέχει κάθε
δυνατότητα που μας παρέχει το ηλεκτρονικό μέσο: video, animation, ηχητικά, εικόνες και κάθε τι
που η πρωτοτυπία και η φαντασία σας μπορεί να κάνει δυνατότητα. Τέλος μια
σύντομη (15λεπτη) παρουσίαση της εργασίας καθώς και του τρόπου δουλειάς της
ομάδας θα γίνει μέσα στην τάξη. Ο βαθμός για την ομαδική εργασία θα είναι 0 ή 1
ή 2 ή 3 για όλα τα μέλη της ομάδας. Άρα θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε να μην
τεμπελιάσουν κάποιοι και απολαύσουν τον κόπο των υπολοίπων.
Ατομική εργασία
Οι εργασίες
συγγράφονται και αναρτώνται στην ιστοσελίδα μας στο Ίντερνετ, έως τις
10/1/2013. Και στις ατομικές εργασίες μπορεί να χρησιμοποιηθεί κάθε ευκολία
ηλεκτρονική. Η διεύθυνση http://geogr.eduportal.gr/astronomy/index.htm μπορεί να σας φανεί χρήσιμη.
Η βαθμολογία των
μαθητών θα διαμορφωθεί για το 1ο τετράμηνο του σχολ. Έτους
2012-2013, ως εξής:
Κατανόηση και απόδοση του βιβλίου, μονάδες
3
Κατανόηση και απόδοση της ταινίας 1,
μονάδες 3
Κατανόηση
και απόδοση της ταινίας 2, μονάδες 3
Αναρτήσεις στην ιστοσελίδα μας (εκτός υποχρεωτικών), μονάδες 3
Συμμετοχή στο μάθημα, μονάδες 2
Ομαδική εργασία, μονάδες 3
Ατομική εργασία, μονάδες 3
Έξτρα μονάδες 2 σε όσους με τον Η/Υ τους
διευκολύνουν την διαδικασία του μαθήματος.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Οι Μαθητές Του Project της Α΄ Λυκείου
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ καλό το blog σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας στέλνω το βίντεο με το Mario που εξηγεί τα παράλληλα σύμπαντα και μία πραγματικά φοβερή εφαρμογή που δείχνει το μέγεθος της ύλης που αποτελεί το σύμπαν!
http://www.popsci.com/entertainment-gaming/article/2008-03/super-mario-multiverse
http://www.newgrounds.com/portal/view/525347