Οι Μαθητές του Πρότζεκτ της Β΄ Λυκείου

2012- 2013 Α΄ τετράμηνο
ονοματεπώνυμο
τμήμα
ομάδα
Ατομική εργασία
Ομαδική εργασία
ΓΚΙΟΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Β1
Γ
1 – 18
3
ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ
Β2
Α
2 – 19
1
ΙΒΑΝΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ
Β2
Α
3 – 20
1
ΚΑΤΣΟΥΚΑ ΕΥΤΥΧΙΑ
Β3
Α
4 – 21
1
ΚΟΥΛΙΑΛΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Β3
Α
5 – 22 
1
ΛΑΜΠΟΥΣΗΣ ΡΑΦΑΗΛ
Β3
Γ
6 – 23
3
ΜΗΤΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ
Β3
Γ
7 – 24
3
ΜΟΔΙΑΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ
Β4
Δ
8 – 25
4
ΟΣΟΥΝΤΕ ΑΡΕΤΑ
Β4
Δ
9 – 26
4
ΠΑΝΤΑΖΗ ΙΩΑΝΝΑ
Β4
Δ
10 – 27
4
ΠΑΠΑΠΑ ΝΑΓΙΩΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Β4
Γ
11 – 28
3
ΠΑΡΤΣΟΓΛΟΥ ΠΑΣΧΑΛΗΣ
Β4
Δ
12 -  29
4
ΠΡΟΦΥΛΛΙΔΗΣ ΓΑΒΡΙΗΛ
Β5
Β
13 – 30
2
ΣΤΑΜΑΤΑΚΗΣ ΠΑΝΤΕΛΗΣ
Β5
Β
14 – 31
2
ΣΤΕΦΑΝΙΔΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ
Β5
Δ
15 – 32
4
ΣΩΤΗΡΟΓΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Β5
Β
16 - 33
2
ΤΣΕΒΡΕΝΤΖΗ ΕΛΕΝΗ
Β6
Β
17 - 34
2


Ταινία 1. In Time.
Ταινία 2. Matrix I.
Βιβλίο: Η Φάρμα Των Ζώων.
Ομαδική εργασία
Εργασία 1. Με βάση τις δύο ταινίες που παρακολουθήσατε, το βιβλίο που διαβάσατε, αλλά και την εν γένει εμπειρία και γνώση σας, περιγράψτε με βάση ένα δικό σας (φανταστικό + πρωτότυπο) Matrix, και ένα  (κοινωνικό + θεσμικό + οικονομικό + επικοινωνία) οικονομικό σύστημα διαχείρισης του πλούτου και της εργασίας, το σύστημα των συναλλαγών, φορολόγησης, σχέση Δημόσιου και Ιδιωτικού Πλούτου, καθώς και το σύστημα ιδιοκτησίας σε ένα κόσμο πολλών πλανητών και Γαλαξιών. Μπορείτε να φανταστείτε ένα νομισματικό σύστημα που από τη φύση του να καταξιώνει τις δίκαιες πράξεις, αλλά να μην αποδίδει κέρδος στους άδικους, τους βίαιους, τους απατεώνες, τους αδιάφορους;
Εργασία 2. Με βάση τις δύο ταινίες που παρακολουθήσατε, το βιβλίο που διαβάσατε, αλλά και την εν γένει εμπειρία και γνώση σας, περιγράψτε με βάση ένα δικό σας (φανταστικό + πρωτότυπο) Matrix και ένα  (κοινωνικό + θεσμικό + οικονομικό + επικοινωνία) οικονομικό σύστημα διαχείρισης του πλούτου και της εργασίας, ένα σύστημα παροχής παιδείας (είναι απαραίτητο;) και κυρίως της διανομής της γνώσης  στον πληθυσμό, αλλά και αξιοποίησης της κάθε γνώσης και κυρίως της επιστημονικής,  με βάση το κοινό όφελος, σε ένα κόσμο πολλών πλανητών και Γαλαξιών.
Εργασία 3. Με βάση τις δύο ταινίες που παρακολουθήσατε, το βιβλίο που διαβάσατε, αλλά και την εν γένει εμπειρία και γνώση σας, περιγράψτε με βάση ένα δικό σας (φανταστικό + πρωτότυπο) Matrix και ένα  (κοινωνικό + θεσμικό + οικονομικό + επικοινωνία) οικονομικό σύστημα διαχείρισης του πλούτου και της εργασίας,τον  τρόπο  οργάνωσης του ανθρώπινου πληθυσμού σε ομάδες προσφοράς ωφελίμων για το σκοινωνικό σύνολο δράσεων περιλαμβανομένης της εργασίας (θα είναι αναγκαία;) αλλά και κάθε ανθρώπινης χροιάς δραστηριότητας όπως ψυχαγωγία, συμμετοχή στη γνώση, την δημόσια έκφραση, την συμμετοχή στις αποφάσεις που καθορίζουν την πορεία της ανθρώπινης κοινότητας,  σε ένα κόσμο πολλών πλανητών και Γαλαξιών.
Εργασία 4. Με βάση τις δύο ταινίες που παρακολουθήσατε, το βιβλίο που διαβάσατε, αλλά και την εν γένει εμπειρία και γνώση σας, περιγράψτε με βάση ένα δικό σας (φανταστικό + πρωτότυπο) Matrix και ένα  (κοινωνικό + θεσμικό + οικονομικό + επικοινωνία) οικονομικό σύστημα διαχείρισης του πλούτου και της εργασίας, πώς, οι βασικές συμπεριφορές που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος, δηλαδή βία – υποκρισία – αδιαφορία – λόγος, (με την προϋπόθεση ότι ο λόγος θέλει συμμετρική ανάπτυξη των πνευματικών ιδιοτήτων του ανθρώπου δηλαδή: συναίσθημα – λογική – συνείδηση) επηρεάζουν και καθορίζουν τις πιο συνταρακτικές ανθρώπινες δραστηριότητες (παιχνίδια;), τον έρωτα και τον πόλεμο, σε ένα κόσμο πολλών πλανητών και Γαλαξιών. Στις σημερινές συνθήκες που η Γη μας βράζει στις αντιπαραθέσεις, οικονομιών, θρησκειών, συστημάτων, ο έρωτας αναγκαστικά γίνεται τροφοδότης του πολέμου; Μπορεί να αλλάξει αυτό;
Οι ομάδες οφείλουν να συνεργαστούν, να κατανείμουν ενδεχομένως τον χώρο ερεύνης του θέματος, να συζητήσουν και να συνθέσουν την εργασία τους και τέλος να την αναρτήσουν στο ίντερνετ, στην ιστοσελίδα μας όπως περιγράφεται παρακάτω. Η ανάρτηση μπορεί εκτός από κείμενο να περιέχει κάθε δυνατότητα που μας παρέχει το ηλεκτρονικό μέσο: video, animation, ηχητικά, εικόνες και κάθε τι που η πρωτοτυπία και η φαντασία σας μπορεί να κάνει δυνατότητα. Τέλος μια σύντομη (15λεπτη) παρουσίαση της εργασίας καθώς και του τρόπου δουλειάς της ομάδας θα γίνει μέσα στην τάξη. Ο βαθμός για την ομαδική εργασία θα είναι 0 ή 1 ή 2 ή 3 για όλα τα μέλη της ομάδας. Άρα θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα ώστε να μην τεμπελιάσουν κάποιοι και απολαύσουν τον κόπο των υπολοίπων.   
Ατομική εργασία
Παρακάτω δίνεται ένας πίνακας με διάφορα συναισθήματα που συναντώνται στην ανθρώπινη ψυχοσύνθεση. Το συναίσθημα ως γνωστόν είναι κινητήρια δύναμη για την ανθρώπινη πνευματικότητα. Στην έλλειψή του όμως ή στην υπερβολή του, οδηγεί σε λάθη, παραλείψεις, άδικες συμπεριφορές. Φυσικός οδηγός των συναισθημάτων μας είναι, η λογική. Θέλει όμως μεγαλύτερη καλλιέργεια από το συναίσθημα. Και πάλι μπορεί και αυτή να σφάλει όταν δεν λαμβάνει και με συναίσθημα υπ’ όψιν της το σύνολο των παραμέτρων. Ασφαλές Matrix λειτουργίας συνδυασμένα του συναισθήματος και της λογικής είναι η συνείδηση. Αυτή όμως κι αν είναι δύσκολη στην εφαρμογή της. Αφού πρέπει να είναι όσο το δυνατόν ευρύτερη για το κάθε άτομο, και να μην αφίσταται των φυσικών και Θεϊκών νόμων. Καλείστε στην ατομική εργασία σας να εντοπίσετε τα συναισθήματα που ο αριθμός τους αντιστοιχεί στο όνομά σας, στις δυο ταινίες και το βιβλίο. Να περιγράψετε σύντομα τις «σκηνές» αυτές και να «ξαναγράψετε» το σενάριο, μια φορά μόνο με συναίσθημα, μια μόνο με λογική και μια με συναίσθημα, λογική και συνείδηση.    
1
απορία
9
ευγνωμοσύνη
17
ελπίδα
26
προσδοκία
2
χαρά
10
ικανοποίηση
18
θυμός
27
τύψη
3
ανία
11
λύπη
19
άγχος
28
μελαγχολία
4
ντροπή
12
ζήλια
20
φθόνος
29
θλίψη
5
ενοχή
13
φόβος
21
αγωνία
30
θαυμασμός
6
υπερηφάνεια
14
ενθουσιασμός
22
πόνος
31
αγανάκτηση
7
μοναξιά

15
αηδία

23
συγκίνηση

32
ευχαρίστηση
8
πανικός
16
τρυφερότητα

24
αίσθημα κενού

33
απόγνωση




25
έπαρση
34
μοχθηρία

Οι εργασίες συγγράφονται και αναρτώνται στην ιστοσελίδα μας στο Ίντερνετ, έως τις 10/1/2013.

Η βαθμολογία των μαθητών θα διαμορφωθεί για το 1ο τετράμηνο του σχολ. Έτους 2012-2013, ως εξής:
Κατανόηση και απόδοση του βιβλίου, μονάδες 3
Κατανόηση και απόδοση της ταινίας 1, μονάδες 3
 Κατανόηση και απόδοση της ταινίας 2, μονάδες 3
Αναρτήσεις στην ιστοσελίδα μας, (εκτός των υποχρεωτικών) μονάδες 3
Συμμετοχή στο μάθημα, μονάδες 2
Ομαδική εργασία, μονάδες 3
Ατομική εργασία, μονάδες 3
Έξτρα μονάδες 2 σε όσους με τον Η/Υ τους διευκολύνουν την διαδικασία του μαθήματος. 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου